Мултимедия
Край на нощните туристически обиколки в Прага (СНИМКИ)
Общинските съветници в Прага забраниха нощните обиколки на кръчми, организирани от туристически агенции, защото градът иска да се насочи към „по-културни“ туристи, съобщи „Гардиън“.
Чешката столица с население от 1,3 млн. души от дълго време е популярна дестинация за шумни ергенски партита и кръчмарски обиколки, предимно от Великобритания.
Преди дни заместник-кметът на Прага Зденек Хриб заяви пред журналисти, че организираните нощни обиколки по кръчмите вече ще бъдат забранени.
„Няма да е възможно да се провеждат обиколки с екскурзовод между 22:00 и 6:00 ч.“, добави той.
Иржи Поспишил, друг заместник-кмет, заяви, че кметството на Прага „търси по-културен, по-богат турист, а не такъв, който идва за кратко само за да се напие“.
Чуждестранните любители на бирата от години помагат на Чешката република да запази позицията си на най-жадната нация в света.
През 2023 г. в Чешката република са изпити рекордните в света 128 литра бира на глава от населението, въпреки постоянния спад, настъпил след появата на пандемията от Ковида през 2020 г.
Бирата все още е по-евтина от водата в някои ресторанти, а много кръчми в историческия център, включен в списъка на ЮНЕСКО, предлагат прочутото пиво за по-малко от 3 евро.
Вацлав Старек, ръководител на Чешката асоциация на хотелиерите и ресторантьорите, приветства решението на кметството.
„Пътуванията до центъра в търсене на бира бяха проблем за местните хора, а също и за други туристи. Не мисля, че това ще навреди на продажбите ни. На никого няма да бъде забранено да ходи на кръчма, но тези нощни организирани обиколки по кръчмите ... не са нищо, от което бихме имали нужда“, каза Старек.
Прага не е първата европейска столица, която започва да се опитва да обезкуражи определен тип туристи да я посещават.
Миналата година Амстердам стартира кампания от реклами „стойте далеч“, насочени към млади британски мъже, които се задействат, когато хората във Великобритания въведат в търсачките термини като „ергенско парти Амстердам“, „евтин хотел Амстердам“ и „обхождане на кръчми Амстердам“.
В рекламите се описват рисковете и последиците от прекомерната употреба на алкохол и наркотици: глоби, криминално досие, хоспитализация и трайно увреждане на здравето.
Друга кампания, стартирала тази година, се опитва да обезкуражи посетителите с онлайн тест; всеки, който отговори с „да“ на въпросите: „Искате ли да разгледате града с питие или с джойнт в ръка?“ или „Искате ли обиколка с екскурзовод сред витрините на сексработничките?“, получава отговор: „Това ще бъде неприятно. Забранено е.“
Други европейски градове също въведоха мерки за възпиране на масовия туризъм, включително Венеция, която ограничи размера на туристическите групи и забрани високоговорителите.
Барселона също заяви, че до 2028 г. ще забрани отдаването на апартаменти под наем на туристи.