Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Изненадващ резултат: Alphabet с тримесечна печалба от $23,7 млрд. при приходи от $80,5 млрд.

Технологии

Изненадващ резултат: Alphabet с тримесечна печалба от $23,7 млрд. при приходи от $80,5 млрд.

Изненадващ резултат: Alphabet с тримесечна печалба от $23,7 млрд. при приходи от $80,5 млрд. - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Alphabet, компанията майка на Google, надхвърли очакванията за приходите и печалбата за първото тримесечие на тази година, което доведе до скок на акциите с повече от 12%.

Alphabet отчете печалба в размер на 23,7 млрд. долара при приходи от 80,5 млрд. долара, което се дължи на ръста в областта на изчислителните облаци, YouTube и рекламата в онлайн търсачката.

Главният изпълнителен директор Сундар Пичай отдаде дължимото на изкуствения интелект за развитието на бизнеса на технологичния гигант от Силициевата долина.

„Ние сме в напреднала фаза на нашата ера Gemini и има голяма динамика в цялата компания“, каза Пичай, визирайки модела на изкуствения интелект, който захранва услугите в платформата на Google.

„Лидерството ни в областта на изследванията и инфраструктурата на ИИ, както и глобалният ни продуктов отпечатък, ни позиционират добре за следващата вълна от иновации в областта на ИИ", добави той.

Акциите на Alphabet, които завършиха официалния търговски ден с лек спад, скочиха с повече от 12% до 177 долара в следборсовите сделки, последвали публикуването на данните за приходите.

Според отчета за приходите рекламите на Google са донесли общо 61,7 млрд. долара през тримесечието, в сравнение с 54,5 млрд. долара през същия период на предходната година.

Приходите от реклами, излъчвани в YouTube, възлизат на 8 млрд. долара, в сравнение с 6,7 млрд. долара през първото тримесечие на 2023 г., сочат данните за приходите.

Около 9,5 млрд. долара е донесло звеното за изчисления в облак на Google, в сравнение със 7,5 млрд. долара през същото тримесечие на предходната година.

Печалбите идват в момент, когато Google, Microsoft, Amazon и други конкуренти, които се конкурират в горещата област на изкуствения интелект, са изправени пред проверки от страна на регулаторните органи в САЩ и Европа.

В началото на тази година Федералната търговска комисия на САЩ започна проучване на инвестициите и съюзите в областта на изкуствения интелект като част от усилията да се увери, че регулаторният надзор може да бъде в крак с развитието на изкуствения интелект и да спре големите играчи да изключват конкуренти в област, която обещава сътресения в множество сектори.

„Нашето проучване ще хвърли светлина върху това дали инвестициите и партньорствата, осъществявани от доминиращи компании, рискуват да изкривят иновациите и да подкопаят лоялната конкуренция“, каза Лина Хан, ръководител на Федералната търговска комисия, предаде АФП.

Една от основните причини за безпокойство е, че генеративният изкуствен интелект, който дава възможност за създаване на съдържание на човешко ниво от софтуер само за секунди, изисква огромна изчислителна мощност, нещо, което големите технологични компании са почти уникално способни да осигурят.

Amazon - чрез подразделението си Amazon Web Services - Microsoft и Google са най-големите доставчици на центрове за данни в облака, които съхраняват и обработват данни в огромни мащаби, като освен това са и едни от най-богатите компании в света.

Microsoft напредна най-бързо в революцията на генеративния изкуствен интелект, като инвестира 13 млрд. долара в OpenAI, създател на ChatGPT.

Microsoft надмина очакванията: Приходите от AI се увеличават

Само преди седмици Microsoft обяви инвестиция от 2,9 млрд. долара през следващите две години в Япония, за да подкрепи навлизането на страната в областта на изкуствения интелект и да засили киберзащитата ѝ пред заплахите от Китай и Русия.

Междувременно в Мета, собственик на Facebook, съобщи, че тримесечната й печалба е нараснала през последното тримесечие, но поради притеснения за разходите за изкуствен интелект цената на акциите му се понижи на Уолстрийт.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.