Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Технически срив блокира половин Австралия: 10 млн. души за часове останаха без телефон и интернет

Технологии

Технически срив блокира половин Австралия: 10 млн. души за часове останаха без телефон и интернет

Технически срив блокира половин Австралия: 10 млн. души за часове останаха без телефон и интернет - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Технически срив, засегнал втория по големина австралийски телеком Optus остави почти половината население на страната без интернет и телефон в сряда. От аварията пострадаха почти всички сектори в страната – банковите, транспортните, а дори и здравните услуги бяха значително затруднени. Това повдигна дебат за лабилността на ключовата инфраструктура в страната.

Австралийският министър на комуникациите Мишел Роуланд заяви, че в цялата страна е налице висока степен на тревога, докато от компанията не отстранят проблема и не възстановят мрежата си.

Първоначално за проблема е било съобщено сутринта в сряда, около 4 часа местно време, като чак в 17:30 часа от Optus са обявили, че услугите им са възстановени, предава Ройтерс.

Реално около 10 млн. австралийци, или 40% от населението на страната, са клиенти на Optus. Всички те през по голямата част на деня са били буквално блокирани – без услугите на компанията през по-голямата част от деня. Но освен частните клиенти от проблема са пострадали редица болниците, които не са могли да приемат телефонни обаждания, малки предприятия, които не са обработвали електронни плащания, а влаковите мрежи и услугите за споделено пътуване са били прекъснати едновременно в няколко града на страната.

Влаковите мрежи на Мелбърн са били принудени да спрат работа за около 30 минути поради срива, което е довело до закъснения по време на сутрешния час пик, пишат местните медии.

Службите за спешна помощ в цялата страна също са били засегнати. Собственикът на най-голямата частна болница Ramsay Health Care коментира, че телефонните услуги на 70-те му болници и клиники в цялата страна са били засегнати. Спешните повиквания също не са могли да бъдат обработвани.

Банковите услуги, включително някои банкомати, използващи услугите на Optus, също са били засегнати. Commonwealth Bank (CBA.AX), най-големият кредитор в страната, каза, че някои клиенти може да срещнат трудности с нейните услуги.

Инцидентът предизвика критики относно стабилността на австралийската телекомуникационна мрежа и по-специално към Optus, която е собственост на Singapore Telecommunications.

„Клиентите очевидно са разочаровани от това и Optus трябва да реагират на това по съответния начин“, каза в свое изявление министърът на комуникациите Мишел Роуланд.

„Няма посочена причина за повредата, но проблемът е „възникнал дълбоко в мрежата, което е дало широки разклонения в мобилните, фиксираните и широколентовите услуги за клиенти на Optus“, добави още Роуланд.

Преди 14 месеца Optus съобщи за един от най-големите кибер пробиви в страната, но сега изпълнителният директор Кели Байер Росмарин каза, че последното прекъсване не е в резултат от хак.

Анкети