Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Онлайн договорите и дигиталните финансови продукти при покупка на кола все по-популярни

Анализи

Онлайн договорите и дигиталните финансови продукти при покупка на кола все по-популярни

Онлайн договорите и дигиталните финансови продукти при покупка на кола все по-популярни - Tribune.bg
Снимка:
© Mercedes-Benz

Около 70% от анкетираните в Германия, САЩ и Китай могат да си представят сключване на договор за финансиране или лизинг, абонамент за автомобил или директна покупка от уебсайта на производителя на автомобила без лична консултация. Това са част от резултатите от скорошно проучване на агенцията за пазарни проучвания Kantar от името на Mercedes-Benz Mobility AG.

Анкетирани са над 2500 шофьори на различни марки автомобили в Германия, САЩ и Китай. Респондентите, които отказват изцяло онлайн процеса на продажба, могат да си представят сключване на договор онлайн, ако имат на разположение лично лице за контакт по време на процеса.

В същото време проучването показва, че повече от половината от анкетираните могат да си представят придобиването на напълно електрически автомобил като следващо превозно средство. Особено в Китай има голям интерес към изцяло електрически превозни средства. В страните над една трета от респондентите също са готови да използват plug-in хибридни превозни средства.

При придобиването на превозното средство мнозинството от респондентите предпочитат да използват финансовите продукти на производителя, отчитат експертите.

„Резултатите от проучването показват, че сме на прав път с въвеждането на нашия дигитален процес на покупка, наред с други в Германия и Китай. Нашите клиенти вече могат да сключват договори за лизинг онлайн, но ние винаги предлагаме възможност за лична консултация, ако желаете от клиент“, коментира Франц Райнер, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Mobility AG

Дигиталните финансови продукти стават все по-популярни

Разглеждайки резултатите в детайли, мнозинството от респондентите във всички страни все още смятат онлайн допирните точки като уебсайта на производителя на автомобила в процеса на закупуване за също толкова важен източник на информация, както и личния контакт с дилъра.

В сравнение с 2022 г. обаче този дял се увеличава в Германия (56% срещу 55%), в САЩ (76% срещу 52%), в Китай (85% срещу 76%).

Расте броят на хората в различните държави, които допускат варианта за сключване на договор за финансиране или лизинг (71%), абонамент за автомобил (67%) или директна покупка (67%) без лична консултация на уебсайта на производителя на превозното средство. Най-висок е делът на респондентите от Китай, които са склонни онлайн, без лична консултация да сключат договор за финансиране или лизинг (81%) или абонамент за автомобил (85%).

Постоянното лице за личен контакт може допълнително да увеличи желанието за сключване на договор онлайн. Чрез лична консултация това желание се увеличава в страните с 45% за финансови продукти и с 37% за директна покупка. Особено в САЩ и Китай се увеличава желанието за онлайн сключване на финансов договор чрез личен контакт (САЩ: +51%; Китай: +68%).

Според проучването на експертите от Kantar над половината от анкетираните обмислят придобиването на изцяло електрически автомобил като следващо превозно средство

По отношение на разглежданите типове превозни средства, повече от половината (53%) от респондентите и в трите анкетирани държави могат да си представят придобиването на изцяло електрическо превозно средство като следващо превозно средство.

В Китай интересът към изцяло електрическо превозно средство през следващите пет години е най-висок - 80%. В Германия и САЩ малко под 40% обмислят напълно електрическа кола (Германия: 39%; САЩ: 38%; Китай: 80%).

Над една трета от респондентите също могат да си представят закупуването на plug-in хибридно превозно средство през следващите пет години (общо: 35%; Германия: 32%; САЩ: 29%; Китай: 43%).

Колкото по-висок е сегментът на сегашната кола, толкова по-вероятно е шофьорът да избере изцяло електрическа кола през следващите пет години. Възрастта също играе роля: по-младите респонденти, със средна възраст 38 години, са по-склонни да обмислят придобиването на изцяло електрическа кола (Германия: 45%; САЩ: 40%; Китай: 34%), отколкото други възрастови групи. Бензиновият двигател обаче остава актуален за 43% от респондентите и в трите анкетирани страни по отношение на следващите пет години (Германия: 47%; САЩ: 43%; Китай: 39%).

Положителното въздействие върху околната среда е основната причина да вземете решение за закупуване на електрически автомобил

Основната причина за вземане на решение за закупуване на електрически автомобил за шофьори, които все още не притежават такъв, е положителното въздействие върху околната среда (35%) и съществуващите опции за зареждане (31%). За тези, които вече притежават електрическо превозно средство, в допълнение към екологичния аспект (50% в световен мащаб), производителността на превозното средство (48%) и дизайна (38%) са особено важни в САЩ, докато технологията на превозното средство (51%) играе решаваща роля роля в Китай. В Германия тихото шофиране също е важно за 45% от водачите на електрически автомобили.

Според данните, притесненията относно придобиването на електрически автомобил в момента са свързани с цената (Германия: 45%; САЩ: 33%; Китай: 21%) и пробега (Германия: 43%; САЩ: 27%; Китай: 40%).

В САЩ най-голямата пречка за придобиването на електрическа кола е очакваният живот на батерията и свързаните с нея разходи за подмяна, като 34% цитират това като проблем. Анкетираните и на трите пазара очакват информация за разходите за смяна на батерията и очаквания живот на батерията (и двете по 37%), преди да се сдобият с електрическа кола, и искат добра комуникация от страна на производителите.

Финансовите продукти все още са по-популярни от покупката с лични средства

Като цяло придобиването на превозно средство с финансови продукти е по-популярно от придобиването чрез собствени средства. Това се отнася както за електрически превозни средства, така и за превозни средства с двигател с вътрешно горене. За придобиването на електрически автомобил мнозинството от анкетираните (53%) биха избрали финансов продукт (финансиране, лизинг или абонамент за автомобил) (Германия: 63%; САЩ: 64%; Китай: 44%). Подобна тенденция се наблюдава при придобиването на автомобил с двигател с вътрешно горене, като 53% предпочитат финансов продукт (Германия: 53%; САЩ: 65%; Китай: 34%).

На всички пазари собственият доставчик на финансови услуги на производителя е предпочитан и за двата типа задвижване (BEV: 71%; ICE: 69%). Финансирането остава най-популярната опция за финансови продукти на всички пазари, както за електрически превозни средства, така и за превозни средства с двигатели с вътрешно горене. В Германия и САЩ респондентите предпочитат финансиране поради лесното и сигурно естество на придобиването на превозни средства. И в двете страни има възможност да се сбъдне автомобилна мечта чрез финансиране, което би било твърде скъпо при директна покупка. В Китай, от друга страна, финансовите причини, като избягване на високо еднократно плащане при директна покупка, са най-важните фактори за избор на финансиране. На всички пазари решаващият фактор за лизинг е възможността да управлявате нов, съвременен автомобил.

Анкети