Автомобили
С нови пет завода: BMW разширява производството на батерии в световен мащаб
BMW Group разширява значително своята производствена мрежа за следващото поколение батерии.
„Създаваме пет съоръжения на три континента, за да произвеждаме нашите батерии от шесто поколение“, обясни Милан Неделкович, член на Борда на директорите за производство в BMW AG.
От компанията съобщават, че основната им цел е да приложат принципа „местно за местно“ на възможно най-много места в световен мащаб.
„Тясното свързване на производството на батерии с производството на превозни средства е част от нашата стратегия“, обяснява Маркус Фалбьомер, старши вицепрезидент по производството на батерии в BMW AG. Това помага на BMW Group да увеличи устойчивостта на своето производство.
Neue Klasse ще бъде първият модел на компанията, който ще включва изцяло новите цилиндрични клетки. Батериите от ново поколоение ще предлагат значително подобрена енергийна плътност, по-кратко време за зареждане и по-голям пробег. Те ще се сглобяват в нови съоръжения, разположени възможно най-близо до заводите за превозни средства, в съответствие с принципа „местно за местно“.
Понастоящем се изграждат най-съвременни заводи за сглобяване на високоволтови батерии от шесто поколение в Ирлбах-Щраскирхен (Долна Бавария), Дебрецен (Унгария), Уудръф (близо до завода Спартанбург в САЩ), Шенянг (Китай) и Сан Луис Потоси, Мексико.
С подхода „местно за местно“ производството ще може да продължи дори когато настъпят неочаквани политически или икономически събития. В допълнение, късите разстояния между заводите за батерии и заводите за превозни средства ще намалят въглеродния отпечатък от производството на автомобили, уточняват от компанията.
Припомняме, че още в началото на 2024 година от компанията обявиха, че планират да пуснат в произодство първите превозни средства Neue Klasse през 2025 година в чисто новия завод на BMW Group в Дебрецен.
Успоредно с това предстои да стартира и производството на батерии от ново поколение. Част от новоизграждащото се предприятие, в която се помещава центърът за обучение работи от есента на 2023 г., а комуникационният център се използва от февруари 2024 г., като голям брой служители вече работят в офисите си на обекта.
„Междувременно производственият екип се подготвя за новите си работни места на различни места в производствената мрежа на BMW Group. Това ще осигури плавен старт на предсерийното производство и успешно серийно стартиране през втората половина на 2025 г. В момента се завършват последните сгради, като те ще бъдат предадени на технологиите до края на годината“, уточняват от BMW Group.
BMW Group предвижда производство на батерии за моделите Neue Klasse в Германия – по-специално в Ирлбах-Щраскирхен, в Долна Бавария. Новото съоръжение ще доставя батерии от шесто поколение на германските автомобилни заводи.
От 2026 г. превозните средства Neue Klasse ще се произвеждат и от BMW Brilliance Automotive (BBA) в Шенянг, Китай. Тук също ще се произвеждат на местно ниво батериите, необходими за автомобилите. Производственото хале беше завършено през ноември 2023 г. Инсталирането на съоръжения и машини е в ход от март 2024 г. Подготвяйки се за пускането на пазара на Neue Klasse, BMW Group също създаде най-голямата си мрежа за научноизследователска и развойна дейност извън Германия, със съоръжения в Пекин, Шанхай, Шенянг и Нанкин.
Параслелно с това се създава допълнителен производствен капацитет за серийното производство на Neue Klasse и в Сан Луис Потоси в Мексико, което ще започне през 2027 г. Строителството на новия завод за сглобяване на високоволтови батерии започна през май 2024 г. и ще включва повече от 80 000 квадратни метра производствено пространство. Според плановете сервизът там ще бъде разширен с над 90 000 квадратни метра, докато сглобяването на превозни средства и логистичните пространства ще се разширят с близо 10 000 квадратни метра.
Заводът на BMW Group Woodruff в Южна Каролина ще обхваща площ от около 93 хектара, като там ще бъдат разкрити над 300 нови работни места. Когато строителството приключи през 2026 г., Woodruff ще сглобява батерии за напълно електрическите автомобили на компанията, произведени в близкия завод Spartanburg.